2. 1. 1998
Mezi odborníky i velkými společnostmi se začalo se uvažovat o internetovém zpravodajství jako o možné silné konkurenci pro klasický tisk a to zejména ve Spojených státech amerických. V roce 1998 bylo k internetové síti v USA připojeno více jak 65 % škol. Mediální domy se tehdy připravovaly na vytváření vlastních elektronických novin a webových informačních portálů. V ČR patřil mezi první internetové deníky Neviditelný pes nebo zpravodajský portál iDnes.cz. Ovšem internetové připojení bylo stále v roce 1998 dostupné jen pro velice malé procento české populace. Uživatelé internetového připojení však byli odkázáni na pouze jednoho poskytovatele této služby – Telecom. Monopol společnosti na meziměstské a mezinárodní telefonické linky byl důvodem k vysokým cenám za připojení. Internet, „nová média“ a moderní technologie se postupně začaly stávat součástí slovníku široké veřejnosti.
- ŠMAHEL, David a Václav ŠTĚTKA. Nová média. Brno: Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity, 2009. Sociální studia.
NAUMANN, Friedrich. Dějiny informatiky: od abaku k internetu. Vyd. 1. Praha: Academia, 2009. 422 s. Galileo
- sv. 40. ISBN 978-80-200-1730-7.
PROKOP, Dieter. Boj o média: dějiny nového kritického myšlení o médiích. 1. české vyd. Praha: Karolinum, 2005. 409 s. Mediální studia. ISBN 80-246-0618-6.
MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. Přeložil Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, přeložil Roman HÁJEK, přeložil Marta CHROMÁ. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3093-9.
https://en.wikipedia.org/wiki/Internet
https://cs.wikipedia.org/wiki/Neviditeln%C3%BD_pes