24. 11. 2008
Představitelé největšího železničního dopravce, Českých drah, oznámili, že se zavedením nového jízdního řádu od 14. prosince mělo vyjet více dálkových spojů mezi velkými městy ČR. Posíleny měly být spoje na linkách mezi Prahou a Brnem, Prahou a Ostravou a Prahou a Českými Budějovicemi. Mírně mělo ubýt regionálních spojů. Jízdní doba vlaků SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou měla z dosavadních tří hodin a 12 minut poprvé činit méně než tři hodiny (2 hodiny a 59 minut). Změnila se také jejich výchozí stanice z nádraží Praha-Holešovice na Praha-hlavní nádraží. Z mezinárodních spojů bylo poprvé zavedeno přímé spojení mezi Prahou a Bělehradem rychlíkem EuroCity Avala.
Kvizda, Martin. Ekonomické dějiny železniční sítě České republiky: mýty, omyly a iluze v hospodářské politice a path dependence železných drah. 1. vyd. [Brno]: Masarykova univerzita, 2006. 83 s. ISBN 80-210-4219-2. Schreier, Pavel. Naše dráhy ve 20. století: pohledy do železniční historie. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. 173 s. ISBN 978-80-204-2312-2.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A9_dr%C3%A1hy