Změnit rok:

1998 2008

Změnit třídění:




24. 11. 2008

Nový jizdní řád Českých drah

Představitelé největšího železničního dopravce, Českých drah, oznámili, že se zavedením nového jízdního řádu od 14. prosince mělo vyjet více dálkových spojů mezi velkými městy ČR. Posíleny měly být spoje na linkách mezi Prahou a Brnem, Prahou a Ostravou a Prahou a Českými Budějovicemi. Mírně mělo ubýt regionálních spojů. Jízdní doba vlaků SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravou měla z dosavadních tří hodin a 12 minut poprvé činit méně než tři hodiny (2 hodiny a 59 minut). Změnila se také jejich výchozí stanice z nádraží Praha-Holešovice na Praha-hlavní nádraží. Z mezinárodních spojů bylo poprvé zavedeno přímé spojení mezi Prahou a Bělehradem rychlíkem EuroCity Avala.

Fotografie

GPS

49.7428581N, 15.3384111E

Místo

Česká republika

Zdroje

Kvizda, Martin. Ekonomické dějiny železniční sítě České republiky: mýty, omyly a iluze v hospodářské politice a path dependence železných drah. 1. vyd. [Brno]: Masarykova univerzita, 2006. 83 s. ISBN 80-210-4219-2. Schreier, Pavel. Naše dráhy ve 20. století: pohledy do železniční historie. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. 173 s. ISBN 978-80-204-2312-2.


Webové odkazy

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A9_dr%C3%A1hy

https://www.youtube.com/watch?v=srswoCGa7Fc

https://www.youtube.com/watch?v=NG1m3X8Wi6s

© 2023, Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, v.v.i.

scroluj nahoru