9. 9. 2008
Desáté výročí svého vzniku oslavila společnost Google vydáním internetové prohlížeče Google Chrome vlastní výroby. Dosavadním dominantním prohlížečům Explorer, Firefox či Opera tak přibyl významný konkurent. Ve svém designu i uživatelském rozhraní na rozdíl od konkurence sázeli vývojáři Chrome na jednoduchost a přehlednost. Oficiálním cílem vzniku prohlížeče měla být větší provázanost s dalšími aplikacemi od firmy Google, ať již mailové schránky Gmail nebo on-line verze programů sloužících k editaci kancelářských souborů Již od prvního představení prohlížeče se živě diskutovalo o licenčních podmínkách a o shromažďování osobních dat uživatelů a jejich „uživatelských zvyklostí“, které mělo napomoci např. lepšímu cílení reklamy na konkrétní uživatele. Podle statistik se již v prvních dnech stal Chrome velmi populárním a záhy začal ohrožovat postavení do té doby třetího nejpopulárnějšího webového prohlížeče, Opery.
BEDNAŘÍK, Petr, JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií: od počátku do současnosti. Vyd. 1. Praha: Grada, 2011. 439 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3028-8. POCHYLA, Martin. Vyhledávání informací a synchronizace dat na Internetu. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, 2010. 55 s. ISBN 978-80-248-2294-5. CASSIN, Barbara. Google me: one-click democracy. New York: Fordham University Press, 2018. xxi, 148 stran. Meaning systems. ISBN 978-0-8232-7807-7.